نحوه استفاده از ماشین لباسشویی

استفاده از ماشین لباسشویی مسـأله بسیار مهمی برای خانوارها محسوب می شود. وسیله ای بهداشتی که با سلامتی افراد درگیر بوده و برای جلوگیری از تولید میکروب‌ها، قارچ ها و هرگونه باکتری و ایجاد حساسیت های پوستی به کار می رود. استفاده از ماشین لباسشویی چگونه است؟ شما چگونه از ماشین لباسشویی استفاده می کنید؟ چقدر به سلامتی خود و تمیزی ماشین لباسشویی اهمیت می دهید؟ چگونه می توانید به بهترین شکل ممکن از این وسیله مفید و بهداشتی استفاده کنید؟

۶ نکته‌ی کلیدی در استفاده از ماشین لباسشویی

نکته اول: آشپزخانه مکان خوبی برای قرار دادن ماشین لباسشویی است. استفاده از ماشین لباسشویی در یک فضای باز موجب می شود رطوبت و خیسی ایجاد شده آن خشک شده و از تکثیر باکتری و میکروب جلوگیری به عمل آید. این فرآیند خشک کردن را می‌توان با استفاده از یک دستمال پارچه ای نیز انجام داد.

نکته دوم: در استفاده از ماشین لباسشویی چه مواد شوینده ای را به کار می برید؟ در واقع استفاده از هر نوع شوینده برای لباس ها مناسب نبوده و شاید دست شما به بعضی از شوینده ها حساسیت داشته باشد، مثلا کاربرد بعضی شوینده های معطر در استفاده از ماشین لباسشویی برای لباس افراد مبتلا به آلرژی مضر است، بنابراین باید این نوع لباس ها را دستی شست.

نکته سوم: گذاشتن لباس های کثیف چند روز قبل از روشن کردن اشتباه رایجی است که بیشتر مصرف کنندگان مرتکب می شوند که موجب تجمع میکروب و باکتری درون ماشین لباسشویی خواهد شد.استفاده از ماشین لباسشویی

نکته چهارم: بعد از استفاده از ماشین لباسشویی نباید درب آن را بسته گذاشت. این کار فرآیند خشک شدن لباس ها را کند کرده و موجب ایجاد آلرژی و انواع میکروب و کپک خواهد شد.

نکته پنجم: روتختی ها، روبالشی ها و ملحفه از لوازم بسیار حساس و بهداشتی هستند که حتما باید با آب داغ و دور تند ماشین لباسشویی شسته شوند.

نکته ششم: هنگام استفاده از ماشین لباسشویی نباید لباس های زیر را با دیگر لباس ها مخلوط کرد. از لحاظ بهداشتی بهتر است آنها به صورت دستی شست.

دیدگاه‌ها (0)

*
*