آیا زمان تعویض یا تعمیر کولر گازی رسیده است؟

تابستان در حال نزدیک شدن است و گرمای شدید انتظار ما را می کشد و در این شرایط ، خیلی مهم است که بدانیم دستگاه تهویه مطبوع ما در شرایط مطلوبی به سر می برد یا نه.

برای اینکه بدانید دستگاه کولر گازی شما سالم است یا نه باید به نحوه کار کولر خود توجه نمایید و در صورتی که هر کدام از علایم زیر را مشاهده نمودید باید نسبت به تعمیر کولر گازی و یا تعویض آن اقدام کنید.

بسیاری از مشکلات کولر گازی ها با چند حرکت ساده قابل حل است ولی گاهی مشکلات بیشتری وجود دارد و باید به فکر جایگزینی کولر گازی خود باشید.

مصرف برق زیاد

شاید کولر گازی شما از لحاظ کارایی و عملکرد کوچکترین مشکلی نداشته باشد و از نظر فیزیکی کاملا سالم باشد ولی مصرف برق آن بسیار زیاد باشد و پرداخت این هزینه سنگین برای شما مقدور نباشد در چنین شرایطی بهترین کار تعویض کولر گازی با مدلهای کم مصرف و اینورتر است.کولر گازی کم مصرف و اینورتر از لحاظ مصرف برق خیلی بهینه تر است و تقریبا به اندازه ۳۰ درصد از کولرهای عادی مصرف برق دارد.یعنی برای کسانی که هزینه برق برایشان مهم است گزینه ای اقتصادی و مقرون به صرفه است.

تعمیرات زیاد و پایان ضمانت نامه

اگر کولر شما تعمیرات زیادی را تجربه کرده است و هر از چندگاهی نیاز به تعمیر داشته است نشان دهنده این است که احتمالا نیاز به تعمیرات جدی تری داشته باشد پس اگر مهلت گارانتی دستگاه تهویه مطبوع شما به پایان رسیده است بهترین کار تعویض کولر گازی و خرید کولر گازی جدیدتری است.

تعویض کولر گازی | تعمیر کولر گازی

چه زمانی به یک تعمیرکار کولر گازی نیاز داریم ؟

خبر خوب اینه که برخی از مشکلات کولر گازی به آسانی توسط یک تکنسین تهویه مطبوع حل می شود.در زیر به این مشکلات اشاره می کنیم.

  • هوای گرم کولر گازی

نگران نشوید گرم شدن کولر گازی می تواند ناشی از شکستن کمپرسور و یا نشت گاز مبرد کولر گازی باشد پس به راحتی توسط تعمیر کار کولر گازی قابل حل است و با تعمیر کولر گازی مشکل راحت حل می شود.

  • بوهای غیر معمول و صداهای عجیب و غریب

اگر صداهای غیرعادی از کولر گازی بیاید نشان دهنده  وجود گرد و غبار در کولر گازی و یا درست کار نکردن فن کولر گازی است.ولی وقتی بوی بدی از داخل یونیت داخلی کولر گازی می آید باید به فکر اقدام جدی تری باشید زیرا ممکن است علت این بوی بد وجود قارچ های انگلی باشد که می تواند برای اعضای خانواده مضر باشد.

  • چرخه کوتاه

اگر کولر اسپلیت شما به صورت تصادفی خاموش و روشن می شود این می تواند در آینده باعث بوجود آمدن مشکلات جدی تری شود پس حتما با یک تعمیر کار و تکنسین کولر گازی تماس بگیرید.

 

در پایان توصیه ما به شما این است که اگرقصد تعویض دستگاه تهویه مطبوع خود را دارید حتما با کارشناسان کولر گازی در ارتباط باشید  و مشاوره های لازم را از آنها بگیرید شاید کولر گازی شما با چند تغییر ساده مثل روز اول کار کند و شاید هم نیاز به تعویض کولر باشد.

امیدوارم از خواندن این مقاله راضی باشید اگر تجربه ای در این زمینه دارید خوشحال می شویم با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*