سرویس کولر گازی اسپلیت

سرویس کولر گازی اسپلیت

سرویس کولر گازی اسپلیت بصورت حرفه ای یا چکاپ آن میتواند برای شما بسیار هزینه بردار باشد؛ شما میتوانید با انجام چند کار ساده در ابتدا و انتهای فصل استفاده از این دستگاه، از . این مراحل را دنبال کنید تا تمام فصل بهار و تابستان خنک بمانید:

مرحله ۱- خاموش کردن

ابتدا، جریان برق اصلی را خاموش کرده و خازن را پیدا کنید. خازن را میتوانید با دنبال کردن راهنمایی‌های داده شده توسط تولیدکننده‌ی کولر گازی  پیدا کنید.

مرحله ۲- فن کندانسور را تمیز کرده و فن موتور را روغن‌کاری کنید

فن کندانسور به احتمال زیاد گرد و خاک بگیرد؛ بنابراین، باید با استفاده از برس آن را کاملاً تمیز کنید.

متخصصان سرویس تهویه هوا حدود ۷۰۰۰$ از شما بابت تعمیر کندانسور پول خواهند گرفت؛ اینکار را با برداشتن کوره‌ی پوشش و باز کردن پیچهای تنظیم نگهدارنده‌ی فن انجام دهید. سپس، برای دسترسی به قسمتهایی که باید روغن‌کاری شوند، فن را از جا بردارید. با استفاده از روغن مخصوصی که تولید کننده در اختیار شما قرار داده، فن موتور را روغن‌کاری کنید تا روان شود.

مرحله ۳- کویل‌ها  و باله‌های کندانسور را تمیز کنید.

کویل کندانسور را با استفاده از شیلنگ آبیاری تمیز کنید. محافظ کویل را قبل از پاشیدن آب به داخل آن بردارید. اینکار از انباشته شدن پس‌مانده‌های آب در داخل باله‌ها جلوگیری میکند. اگر باله‌ها خم شدند، با استفاده از شانه‌ی باله آنها را راست کنید. شما میتوانید از شانه‌ی باله برای تمیز کردن باله‌ها نیزاستفاده کنید.

مرحله ۴- سردکن کولر گازی را تعویض کنید

اگر به یک سردکن جدید نیاز دارید، باید به فکر کمک گرفتن از یک متخصص باشید. اگرچه خودتان نیز میتوانید آن را تعویض کنید، اما باید بسیار مراقب بود که در طول فرایند تعویض، گازهای خطرناک وارد هوا نشوند.

مرحله ۵- فیلتر کولرگازی را سرویس کنید

اگر فیلتر قابل تعمیر نیست، باید آن را عوض کنید. با این حال، اگر فقط کثیف است، میتوانید به راحتی آن را تمیز کنید. عدم تعویض یا پاکسازی فیلتر میتواند به تولید قارچ‌ها و باکتری‌هایی منجر شود که نباید آنها را استنشاق کرد.

تمیز کردن فیلتر

برای تمیز کردن فیلتر، روکش فیلتر هوا را بردارید. فیلتر را از جا برداشته و آن را با یک پارچه تمیز کنید. برای اینکار میتوانید از آب و صابون‌های غیر ساینده نیز کمک بگیرید. این کار را هر دو هفته یکبار انجام دهید تا عمر فیلتر بیشتر شود. قبل از سرهم کردن دوبار‌ه‌ی آن، حتماً باید کاملاً خشک باشد.

خریدن فیلتر جدید

اگر فیلتر بسیار کثیف است، میتوانید یک فیلتر پلاستیکی با شبکه‌ی الکترواستاتیک را از یک تامین کننده‌ی محلی به قیمت حدوداً ۷$ خریداری کنید. فیلتر جدید را با قیچی ببرید. آن را با آب بشویید، و سپس بگذارید کاملاً خشک شود. سپس، فیلتر را با قرار دادن آن در محل فیلتر قدیمی نصب کنید.می توانید مطلب مربوط به آموزش تمیز کردن فیلتر کولر گازی را هم برای آشنایی بیشتر مطالعه نمایید.

مرحله ۶- داکت‌ها را سرویس کنید

داکت‌های هوا را مرتباً با جارو برقی تمیز کنید. اینکار گرد و غبار و پس‌مانده‌های داخل داکت‌ها را می‌زداید.

مرحله ۷- چکاپ‌های منظم انجام دهید

قسمتهای مختلف مانند فیوزها، شکننده‌ها، و ترموستات را در فواصل منظم چک کنید. مطمئن شوید که تمام اتصالات سر جای خود قرار دارند.

امیدواریم خواندن این مقاله به شما کمک کرده باشد اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*