بررسی کولر گازی ال جی | بررسی امکانات اسپلیت ال جی

کولر گازی ال جی یکی از محصولات پرطرفدار در بازار تهویه مطبوع بوده و در مقایسه با کولر گازی سامسونگ از درصد پوشش خوبی برخوردارند. ال جی توانسته است با بهبود مواردی از قبیل کیفیت محصول یا پشتیبانی از خدمات مشتری سهم خوبی از بازار را نصیب خود کند. پیشتر به بررسی کولر گازی اجنرال پرداختیم و در این جا به بررسی کولر گازی ال جی می پردازیم.

بررسی کولر گازی ال جی

با توجه به برتری قدرتمند کولر اسپلیت بر کولر پنجره ای، مردم به دلایل زیادی تمایل بیشتری به خرید کولرهای اسپلیت پیدا کرده­اند. برخی از منازل یک پنجره اختصاصی برای نصب کولر پنجره ای در نظر نگرفته اند و برخی از مردم نیز مایل نیستند که برشی بزرگ در دیوار خانه­شان برای نصب این کولرها ایجاد کنند. در حالی که برای نصب کولرهای اسپلیت فقط به یک سوراخ کوچک در دیوار نیاز هست که آن هم در پشت یونیت تهویه مطبوع مخفی شده و کولر روی دیوار بهتر به نظر می رسد. کاملا مشهود است که کولرهای اسپلیت نمای بهتری نسبت به کولرهای پنجره ای دارند. با این حال، در مواردی نصب آن ها می تواند دشوار باشد. بنابراین، باید قبل از خرید ببینید نیاز واقعی شما چیست و کدام نوع کولر برای شما بهتر است.

اثربخشی سرمایشی کولر گازی ال جی

فناوری خانگی ال جی با نام «اینورتر V» عامل موفقیت کولرهای اسپلیت ال جی است. این فناوری در کولرهای پنجره ای ال جی نیز استفاده می شود. این فناوری زمانی به کار می آید که سرمایش موثر به همراه صرفه جویی در برق مدنظر باشد. مزیت اصلی فناوری اینورتر Vاین است که با روشن کردن کولر، کمپرسور با حداکثر سرعت شروع به کار می کند تا به سرعت محیط را به دمای مطلوب برساند. وقتی که اتاق به دمای مطلوب برسد، اینورتر ال جی به تنظیم و تغییر مستمر سرعت کمپرسور می پردازد تا با مصرف کمترین میزان برق، دمای اتاق را در سطح مطلوب حفظ کند. این مزیت اصلی متغیربودن سرعت کمپرسور است که با سرعت کمتری کار کرده و هزینه برق مصرفی را کاهش می دهد. و از این رو، سرمایش نیز بسیار قدرتمند است.

خروجی هوا نیز برای جریان هوای قدرتمند طراحی شده است به طوریکه می تواند دمای اتاق را در یک دقیقه تا ۷ درجه خنک ­تر کند. پره های چهارجهتۀ خروجی هوا اتاق را به سرعت و به شکل موثر در جهات مختلف خنک می کند. با این حال، می توان پرۀ افقی را با چرخش کاملاً خودکار از مرحله ۱ تا مرحله ۶ تنظیم کرد یا می توان پرۀ عمودی را نیز از مرحله ۱ تا مرحله ۵ در چپ و راست با حالت چرخش کاملا خودکار تنظیم کرد تا فقط بخش خاصی از اتاق را خنک کند. چرخش چهار جهته باعث می شود که جریان هوای کولر در اتاق بهینه باشد صرف نظر از اینکه محل استقرار شما در اتاق کجاست. وقتی جریان هوا به درستی تنظیم شده باشد می توانید تا فاصله ۳۰ فوتی جریان باد کولر را احساس کنید.

کیفیت ساخت کولر گازی ال جی

ما محصولات برندهای بزرگ را می خریم زیرا انتظار داریم که آن ها محصولاتی با کیفیت عالی به ما ارائه کنند. و اگر آن‌ها محصولاتی با کیفیت خوب ارائه نکنند، شهرت آن ها به خطر می افتد. رقابت در بازار چنان بالاست که اگر یک برند استانداردهای لازم را نداشته باشد به سرعت سهم بازار را از دست می دهد و ضررهای مالی بزرگی می بیند. به همین دلیل، ال جی نیز در مورد کیفیت کولرهای اسپلیت خود مسامحه نمی کند. کمپرسور، ظاهر و بدنۀ محصولات ال جی در طول زمان به لحاظ کیفی بهبود یافته اند. از این رو، کیفیت ساخت محصول خوب است و قطعات داخلی دستگاه نیز عمر خوبی دارند زیرا طول عمر قطعات نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اما اگر انتقادی در مورد آن شنیدید، بدانید که از هر شرکتی انتقاد می شود. خودتان فکر کنید، اگر صدتا مشتری داشته باشید، هرگز نمی توانید صدتای آن ها را از خدمات و محصولات راضی نگه دارید.

شکل ظاهری کولر اسپلیت ال جی

مدل های بسیار متنوعی از کولرهای اسپلیت ال جی وجود دارد. آن ها سعی کرده اند برای هر میزان بودجه دامنه ای از محصولات را ارائه کنند. و در مورد شکل ظاهری نیز باید گفت که سیمای این محصولات خیلی خوب است. مدل هایی از این کولرها وجود دارند که بدنۀ بیرونی آن ها کاملا رنگ آمیزی شده است تا با فضای داخلی منزل – برای کسانی که به رنگ سفید ساده علاقه ندارند – هماهنگ شود. این کولرهای کاملا رنگی ظاهری بسیار تجملی دارند و شاید حسادت همسایه‌ها را برانگیزند. با این حال، نظر افراد در مورد شکل ظاهری دستگاه متفاوت است. اگر نگاهی به شکل ظاهر میتسوبیشی یا هیتاچی بیندازید، آن ها نیز تفاوت های خوبی در ظاهرشان دارند اما همزمان شکاف قیمتی بزرگی نیز دارند. خب پس موضوع این است؛ اگر جیبتان پر از پول است، می توانید به سراغ برندهای درجه یک بروید. اما اگر می خواهید محصولی با قیمت مناسب و ظاهر شیک بخرید، به سراغ ال جی بروید.

مصرف برق کولر گازی ال جی

مبدل حرارتی جدید، خروجی هوای کارامد، و فناوری اینورتر V از جمله مهم ترین امکانات منحصربفرد کولرهای اسپلیت ال جی هستند که موجب بازدهی بالای آن می شوند. فناوری اینورتر V باعث می شود که کولر با سرعت کمپرسور متغیر کار کند و در مصرف انرژی صرفه جویی شود. موتور بدون جاروبک دی‌سی یکی از عوامل اصلی در کاهش مصرف برق است. این موتور دارای گشتاور بالا و آهنرباهای نئودیمیم قدرتمندی در درون روتور است که باعث می شود موتور حجم هوای زیاد و فشار استاتیک بالایی تولید کند. و کنترل سرعت دقیق و ۱۳ مرحله ای آن باعث می شود که عملکرد موتور بسیار نرم تر باشد. سروصدا در قطعات الکتریکی و مکانیکی کم تر شده است و کارکرد با سرعت بالا نیز در آن لحاظ شده است.

ویژگیهای کولر گازی ال جی

اگر قصد خرید کولرهای اسپلیت ال جی را دارید، نگاهی به رده بندی ادارۀ بهره وری انرژی داشته باشید. هراندازه رده بندی ستاره ای بالاتر باشد، کولر بازده انرژی بالاتری دارد. به تازگی ال جی پیشرفت بزرگی در کمپرسور و بسیاری از چیزها انجام داده است. پس در حالی که کولرهای اسپلیت می خرید به برچسب ستاره های انرژی آن نگاهی بیندازید و مطمئن شوید که مدل سال ۲۰۱۲ به بعد باشد. اگر کولری با مدل پایین تر دیدید، من پیشنهاد نمی کنم که آن را بخرید زیرا امکانات و قطعات به روز رسانی شدۀ جدید بازده انرژی بالاتری دارند. دامنه مصرفی انرژی در مدل ها سال ۲۰۱۲ از بازدهی بالاتری برخوردار است. ال جی جایزۀ اول را در بین سازندگان (کولر) دارای برچسب مصرف انرژی در سال ۲۰۱۰ در جریان جوایز ملی حفاظت از انرژی کسب کرد. این جایزه در حال حاضر توسط وزارت برق هند اهدا می شود.

دوام کولر گازی ال جی

وقتی در مورد دوام صحبت می کنیم، انتظار داریم کولر در درجه حرارت شدید کار کرده و علی رغم دامنه دماهای مختلف بیرون، همچنان عملکرد یکسانی داشته باشد. اگر عملکرد کولر در اوج دمای تابستان خوب نباشد، ارزش آن برای ما مثل یک جعبه پلاستیک خواهد بود. کولرهای اسپلیت ال جی در تمام بررسی ها و نقدهایی که ما جمع آوری کردیم عملکرد خوبی داشته اند. برای دوام بیشتر، کولر اسپلیت ال جی به جای کندانسورهای سنتیِ باله و لوله، دارای کندانسور MF است. در مقایسه با کندانسورهای قدیمی، کندانسور MF دارای ۱۰ تا ۲۰ درصد ظرفیت حرارتی بیشتر است. به علاوه، این کندانسور از آلومینیوم ساخته شده است تا از خوردگی گالوانیک جلوگیری شود. در مقایسه با کندانسورهای باله و لوله، این کندانسور برق کمتری مصرف کرده و عملکرد بهتری دارد.

امکانات کولر گازی ال جی

  • یونیزه کننده

یونیزه کننده نه تنها هوای ورودی به کولر بلکه تمامی مواد مضر محیط و بو را استریل می کند. خوشه های یونی ایجاد شده توسط الکترودهای الگوی پلاسمای یونیزه کننده، رادیکال هایی را روی سطح باکتری های مضر ایجاد می کند تا بو و ذرات هیدروژن باکتری ها را از بین ببرد.

  • فوق العاده کم صدا

فن مورب و کمپرسور کم ارتعاش این کولرها صدای کمی تولید می کند و به شما کمک می کند خواب راحتی داشته باشید. طراحی فن مورب به گونه ای است که حداقل فشار سطحی را روی پرۀ فن اعمال می کند. بنابراین، وقتی پرۀ فن در تماس با هوا قرار می گیرد، حداکثر سروصدای آن چیزی حدود ۱۹dB است که میزان بسیار پایینی است.

  • تمیزکاری خودکار

کارکرد تمیزکاری خودکار این کولرها مانع از تشکیل باکتری و قارچ بر روی مبدل حرارتی می شود و بنابراین هوای تمیزتری برای مدت طولانی ایجاد می شود. کارکرد تمیزکاری خودکار، رطوبت مبدل حرارتی را خشک کرده و یون ها را از یونیزه کننده پاک می کند و لوله های مبدل را استریل کرده تا از ایجاد قارچ و باکتری روی آن ها جلوگیری شود. این کارکرد همچنین بو را از کولرها برطرف کرده و نیاز به تمیزکاری مکرر فیلتر را رفع می کند.

  • فیلتر سیکلوترون پلاسما

فیلتر کولر گازی ال جی

سیستم فیلتراسیون پلاسما از کاربران در برابر بوها و مواد مضر موجود در هوا محافظت می کند. این سیستم همچنین ویروس های خطرناک را نیز غیرفعال کرده و هوای تمیزتری تولید می کند. این فیلتر همچنین کنه ها، زیرگردها و کُرک را از بین می برد تا علایم آسم یا آلرژی در کاربران ایجاد نشود.

  • حالت صرفه جویی در انرژی

استفاده از الگوریتم BATA (الگوریتم زمان انطباق بدن) یک فناوری جدید است که در کولرهای اسپلیت ال جی به کار گرفته شده است. این فناوری به این گونه است که وقتی دمای اتاق به حدی می رسد که بدن ما دیگر تغییر دما را حس نمی‌کند کولر مقدار برق کمتری مصرف می کند. این یک قابلیت بسیار مفید است و به خوبی با فناوری اینورتر V ترکیب می شود.

  • فیلتر حفاظتی میکرو۳M

ال جی تنها شرکتی است که با استفاده از فیلتر منحصربفرد میکرو۳M و فیلتر حفاظتی دوگانۀ ریزبافت، گرد و خاک و باکتری های مضر را حذف می کند. این فیلترها می توانند گردوخاک و باکتری ها تا اندازۀ ۰٫۳ um را جذب کنند تا هوای تازه و پاکی در اختیار کاربران قرار دهند. این قابلیت نیز به حفظ عملکرد سرمایشی و کاهش قبض های برق برای مدت زمان طولانی تر کمک می کند.

خدمات پس از فروش کولر گازی ال جی

با توجه نقدها و نظراتی که ما جمع آوری کردیم، ما به این نتیجه رسیدیم که خدمات پس از فروش ال جی رضایت بخش است. پشتیبانی از مشتریان خوب و حمایتگر بوده و توضیحات و مشکلات مشتریان را به خوبی درک می کند. اگر در پشتیبانی از مشتریان اشکالاتی دیدید، با آن ها مستقیماً از طریق فیس بوک تماس بگیرید تا به سرعت به شما پاسخ دهند. این مزیت اصلی خرید محصول از برندهای بزرگ است؛ این روزها می توانید به آسانی از طریق شبکه های اجتماعی با آن ها تماس بگیرید.

نتیجه گیری

با توجه به تمام نکاتی که در بالا ذکر شد، من شخصاً خرید کولر گازی اسپلیت ال جی را پیشنهاد می کنم زیرا وقتی می توان امکانات زیادی را با یک قیمت رقابتی به دست آورد و دوام و خدمات پس از فروش محصول نیز خوب است، دیگر برای خرید آن نباید تردید کرد. اگر تجربه ای در استفاده از این محصول دارید، می توانید نقد و نظر خود را در زیر درج کنید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*