ماشین ظرفشویی از تولید تا مصرف

تولید ماشین ظرفشویی از اواسط قرن نوزدهم شروع شد، در آن دورا ن ماشین های ظرف شویی بسیار ابتدایی بودند تا اینکه اولین ماشین ظرفشویی توسط جوزفین در سال ۱۸۸۶ اختراع شد و بعد از آن سفارش های زیادی برای این نوع دستگاه به این مخترع داده شد. این دستگاه مکانیکی بیشتر برای پاک کردن ظروف و وسایل غذاخوری در مکان های مختلفی مانند رستوران ها و هتل ها به کار می‌رود.

مراحل پیشرفت این دستگاه همچنان ادامه پبدا کرد تا اینکه در سال ۱۹۳۷ ویلیام هوارد یک ماشین ظرفشویی اختراع کرد که برای استفاده در منازل مناسب بود و تمامی ویژگی های ماشین های پیشرفته امروزی را داشت.

معرفی ماشین ظرفشویی

برای معرفی این وسیله ابتدا به شرح اجزای مختلف آن پرداخته می‌شود. قفسه اصلی برای گذاشتن ظروف، فیلتر مخصوص بازمانده غذاها، سوراخ های آب که با فشار بیشتری ظرف ها را می شوید، آبگرم کن که برای گرم کردن آن استفاده می شود و بلاخره خشک کن ماشین ظرفشویی.

چگونگی شستن ظرف ها توسط ماشین ظرفشویی

ظرف ها را داخل ماشین ظرف شویی قرار داده، آن را تنظیم می کنیم و روشن می کنیم و ماشین ظرفشویی به صورت خودکار ظرف ها را شسته و تمیز می کند. تمامی مراحل مانند پر و خالی کردن آب، افزایش فشار آب، تخلیه آب کثیف، آبکشی و خشک کردن به صورت اوتوماتیک توسط دستگاه انجام می شود. تنظیمات زمان بندی، دمای آب، میزان کثیفی و حجم آب داخل مخزن نیز توسط حسگرهای ماشین انجام می شود.ماشین ظرفشویی

بعضی از ماشین های ظرفشویی قابلیت کار با آب سرد را دارند که باعث می‌شود بتوان میوه و سبزی را نیز با آن شست یعنی برنامه خاصی برای شستن میوه و سبزی تعبیه نشده بلکه ویژگی کار با آب سرد است که ماشین های ظرفشویی مختلف را از همدیگر متمایز می کند.

یکی از قسمت های مهم و اصلی هر ماشین ظرفشویی فیلترینگ دستگاه است که تا پایان فرآیند تمیز کردن آب از بین بردن چربی ها و لکه های روی ظرف ها به کار خود ادامه داده و با چرخش مداوم، تمیزی ظرف ها را تضمین می کند.

وسایل جانبی

از جمله وسایل جانبی می توان به براق کننده برای شفاف سازی، سبدهای متحرک و جادار برای قرار دادن سلیقه ای ظرف ها، امکانات شستشوی اضافی برای اطمینان از تمیزی کامل ظرف ها و همچنین تنظیمات روشن شدن ماشین ظرفشویی در زمان تعیین شده اشاره کرد.

دیدگاه‌ها (0)

*
*