چگونه فیلتر کولر گازی را تمیز کنیم | آموزش تمیز کردن فیلتر کولر گازی

تمیز کردن فیلتر اسپلیت ها برای کسانی که از اسپلیت های دیواری در منزل استفاده می کنند بسیار مهم است و شاید کمتر کسی این جرات را به خود داده است که خودش یونیت داخلی را باز کرده و کویل های پنل داخلی را تمیز کند.در اینحا ما می خواهیم آموزش تمیز کردن فیلتر کولر گازی را به شما بیاموزیم پس با ما همراه باشید تا با نحوه شستن کولر اسپلیت آشنا شوید.

با توجه به اینکه روز به روز تعداد استفاده کنندگان از اسپلیت ها بیشتر می شود تمیز کردن فیلتر کولر گازی امری واجب و ضروری می باشد.

چرا باید فیلتر های کولر گازی را تمیز کنیم ؟

این کویل های مانند رادیاتور ماشین عمل می کنند و همیشه باید تمیز و پاکیزه نگه داشته شوند تا با هوای پیرامون خود به خوبی در ارتباط باشند و سرما یا گرما را از کویل ها به هوای اتاق انتقال دهند.تمیز بودن فیلتر ها در واقع به بهبود کارایی خنک کنندگی و و متعاقب آن صرفه جویی در انرژی می شود.

چگونه فیلتر کولر گازی را تمیز کنیم ؟

در مرحله اول سعی کنید دستمال مخصوصی را برای تمیز کردن کویل های اسپلیت تهیه کنید و فقط برای تمیز کردن اسپلیت از آن استفاده نمایید.

بعد از تهیه دستمال سعی کنید از یک  اسپری پاک کننده خوب برای شستن کویل ها بهره ببرید چون کویل ها بسیار حساس هستند مواظب باشید که از پاک کننده های شیمیایی بسیار قوی استفاده نکنید چون ممکن است به کویل ها ضربه بزند پس سعی کنید شتستشو و تمیز کردن فیلتر کولر را طبق اصول انجام دهید.

عکسهای زیر نشان می دهد که چگونه کویل را پاکیزه کنید.

چگونه فیلتر کولر گازی را تمیز کنیم

چگونه فیلتر کولر گازی را تمیز کنیم

غیر از مواردی که در مورد تمیز کردن فیلتر اسپلیت ها گفته شد می توانید از بخارشور هم برای تمیز کردن کویل ها استفاده نمایید ولی اگر کویلها خیلی کثیف و چرب باشند باید دقت کنید که ابتدا با استفاده از اسپری پاک کننده آن را از حالت چرب بودن و کثیفی خارج کنید و بعد از مدتی با استفاده از دستگاه بخارشور آن را بخوبی تمییز نمایید.

بعد از شستشو مطمئن شوید که فیلترها به خوبی خشک شده اند و فیلتر را به مکان اصلی خود برگردانید و دریچه را ببندید حدود نیم ساعت که از تمیز کردن فیلتر کولر گازی سپری شد می توانید با خیال راحت کولر اسپلیت خود را روشن کنید و از آن لذت ببرید.

فیلتر هوای کولر گازی را بعد از چه مدت تمیز کنیم ؟

پاسخ این سوال این است که استفاده شما از کولر گازی به چه اندازه ای است و همچنین محیطی که در آن قرار دارید آیا هوایش خیلی آلوده است ؟ اگر استفاده ی شما از کولر گازی بصورت میانگین روزانه بیشتر از ۶ ساعت و آلودگی محیطی شما زیاد است باید هر ۲ هفته یکبار فیلتر کولر گازی را تمیز کنید در غیر اینصورت می توانید ماهی یکبار فیلتر هوا  را تمیز نمایید.

نتیجه گیری :

سعی کنید همه موارد فوق را در نظر بگیرید بعد فیلتر کولر گازی را تمیز کنید دقت کنید نحوه ی باز کردن دریچه کولر بسیار مهم است که در کولرهای مختلف تفاوت جزئی با هم دارند و باید دفترچه ی راهنمای کولر گازی خود را مطالعه کنید تا با این موارد هم آشنا شوید یا اگر نمی دانید اینکار را انجام دهید و در دفترچه ذکر نشده از آشنایان خود یا تعمیر کاران بپرسید چون بسیاری از افراد بر اثر سهل انگاری باعث لطمه زدن به کولر خود می شوند و عواقب آن را در نظر نمی گیرند.

امیدواریم مقاله چگونه فیلتر کولر گازی را تمیز کنیم برای شما مفید بوده باشد خوشحال می شویم نظرات خود را با ما درمیان بگذارید و از تجربه های خود در این زمینه برای ما بنویسید.

شما می توانید  فیلم آموزش تمیز کردن و شستشوی کولر گازی را در زیر مشاهده کنید.

مقاله های بیشتر برای مطالعه :

کولر گازی اجنرال

کولر گازی میتسوبیشی

کولر گازی الجی

کولر گازی سامسونگ

راهنمای خرید کولر گازی

دیدگاه‌ها (5)

*
*

    پرهام پاسخ

    دستتون درد نکنه خیلی مقاله خوبی بود.
    ولی با جارو برقی هم میشه کویل ها رو تمیز کرد و همچنین میشه از مسواک نرم هم برای تمیز کردن کولر گازی استفاده کرد.