خرید کولر گازی کم مصرف از بانه

در این یکی دو سال گذشته بیشتر از هر زمانی خرید کولر گازی کم مصرف برای کسانی که از کولرگازی استفاده می کنند مهم شده است.چون علاوه بر صرفه جویی در انرژی و مصرف برق کمتر ، کولرگازی کم مصرف دارای گاز بهتر ( گاز R410 )، سالمتر و خنک تری می باشد. کولر گازی بانه ای دارای نوع کم مصرف هم می باشند.

این ویژگیهای مفید باعث شده است که مردم بیشتر به دنبال خربد کولرگازی کم مصرف باشند.کولرگازی کم مصرف و اینورتر در واقع یکی هستند و از گاز R410 بهره می برند. کولر اسپلیت دیواری می تواند هم کم مصرف باشد و هم مدل خازنی و معمولی باشد.

در اینجا ابتدا  به بررسی کولرگازی کم مصرف می پردازیم و سپس در مورد نحوه خرید کولر گازی کم مصرف از بانه صحبت می کنیم.

هر چند در مقاله تفاوت کولرگازی اینورتر و معمولی مفصل در مورد تفاوت این ۲ نوع کولر صحبت کرده ایم ولی در اینجا هم به ذکر نکاتی مهم می پردازیم تا شما را در انتخاب کولرگازی مناسب راهنمایی کنیم.

ساختار کولرگازی کم مصرف یا اینورتر

یک سیستم تهویه هوای مطبوع معمولی وقتی مقدار دمای هوا از مقدار معینی بیشتر شود، شروع به خنک سازی می کند و زمانی که دمای هوا از مقدار معین کمتر شود، شروع به گرمایش می کند. در واقع در این شرایط دور موتور ثابت می ماند و تنظیم دما با روشن و خاموش شدن موتور انجام می گیرد. این فرایند مستلزم صرف انرژی زیاد و هزینه بر است.

در تکنولوژی کولر گازی کم مصرف، کنترل دما با کنترل دور موتور در کمپرسور انجام می شود. در این حالت موتور نیازی به روشن و خاموش شدن ندارد. این تکنولوژی باعث کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی مصرف انرژی می شود.

برای بیان بهتر  ساختار کولر گازی کم مصرف از یک مثال استفاده می کنیم. فردی را در نظر بگیرید که می خواهد یک مسافت معین را طی کند. اگر این شخص شروع به دویدن تند کند، بعد از مدتی مجبور به توقف و استراحت می شود. پس از استراحت نیز دوباره شروع به دویدن سریع می کند و پس از طی مسافتی دوباره خسته می شود و می ایستد. این دویدن سریع و استراحت پی در پی طرز کار کولرهای معمولی است.

در مقابل فردی را در نظر بگیرید که با سرعت ثابت و یکنواخت این مسیر را طی می کند. روشن است که شخص دوم انرژی بیشتری را ذخیره کرده و خسته نمی شود. ساختار کولر گازی کم مصرف نیز به این شکل است.

راههای تشخیص کولر گازی کم مصرف

با توجه به اینکه درخواستها برای خرید کولرهای کم مصرف بیشتر شده و بازار بسیار داغی دارد متأسفانه بسیاری از افراد سودجو اقدام به کلاهبرداری از مشتریان کرده و کولر گازی‌ های معمولی را به نام کولر گازی اینورتر به مشتری می‌ فروشند که علاوه بر کیفیت پایین این کولرها، هزینه بیشتری را نیز از مشتری دریافت می‌ کنند.

مطمئن‌ ترین راه برای خرید این کولرها خرید از مراکز معتبر و دارای گارانتی معتبر است.

کولر گازی کم مصرف یا اینورتر با گاز R410a و کولر گازی معمولی با گاز R22 کار می کند. این اطلاعات روی برچسب دستگاه تهویه مطبوع ثبت‌ می شود. در هنگام خرید حتما اطلاعات روی برچسب دستگاه را مطالعه کنید.

یکی دیگر از راه‌ های تشخیص کولر گازی اینورتر آمپر مصرفی پایین این کولرهاست که روی برچسب فنی آن درج می شود. معمولاً کولرهای اینورتر ۱۸ هزار مصرفی معادل ۷ آمپر داشته که در کولر معمولی این مصرف به ۱۰ آمپر هم می‌ رسد.

راه آخر تشخیص کولرگازی اینورتر از نحوه آمپر مصرفی آن‌ است. اگر با یک آمپرمتر کلمپ مصرف آمپر آن‌ را اندازه بگیرید مدام در حال تغییر است مثلاً ۶ یا ۵ یا ۳ یا ۷. ولی کولر گازی معمولی یک آمپر ثابت رانشان می‌ دهد مثلاً روی ۱۰ ثابت‌ شده و زیاد بالا پایین نمی‌ شوند.

مزایای کولر گازی کم مصرف یا اینورتر

کولرهای گازی کم مصرف پنج مزیت عمده در مقایسه با کولر های گازی معمولی دارند که در ادامه آن ها را بیان می کنیم.

۱) سازگاری با محیط زیست

کنترل دور موتور در این کولرها باعث مصرف کمتر انرژی می شود و متعاقبا آلودگی زیستی کمتری نیز تولید می شود.

۲) مقرون به صرفه

موتور این کولرها در همه اوقات با تمام توان خود کار نمی کند. در دور موتور پایین، انرژی کمتری توسط دستگاه مصرف می شود و درنتیجه هزینه برق مصرفی کاهش می یابد.

۳) عملکرد بی صدا

موتور این کولر ها به صورت پیوسته روشن و خاموش نمی شود. این حالت باعث عملکرد بی صدا می شود.

۴) طول عمر بیشتر

تکنولوژی به کار رفته در این کنوع از کولرها، علاوه بر کاهش مصرف انرژی، عمر دستگاه را نیز افزایش می دهد.

۵) سرمایش و گرمایش سریع

در ابتدای فعالیت، موتور کولر گازی کم مصرف، با توان زیادی شروع به کار می کند تا سریعا دما را به میزان مطلوب برساند. پس از آن دور موتور کاهش می یابد.

خرید کولر گازی کم مصرف از بانه با گارانتی

اما برای خرید کولرگازی کم مصرف از بانه شما عزیزان می توانید با شماره های تماسی که در سایت قرار گرفته است با ما در تماس باشید و ما در زمینه خرید کولرگازی کم مصرف مشاوره لازم را به شما عزیزان خواهیم داد تا بتوانید بهترین انتخاب را برای فضای مورد نظرتان داشته باشید و با اطمینان کامل خرید خود را انجام دهید.

برای سفارش کولرگازی کم مصرف از بانه کافیه هزینه ی ارسال بار را واریز کنید تا کولر گازی در محل موردنظر شما بصورت رایگان نصب شود و با اطمینان از سالم بودن محصول وجه موردنظر را در محل خودتان پرداخت نمایید.

دیدگاه‌ها (5)

*
*

    امیر علی پاسخ

    سلام
    قصد خرید جهیزیه کامل رو دارم میخواستم بدونم امکانش هست که تلویزیون، کولر گازی، ظرفشویی و لباسشویی رو همراه با هم سفارش بدم؟

      مدیر سایت پاسخ

      دوست عزیز شما می توانید با شماره های ما در تماس باشید و لوازم مد نظر خود را ذکر کنید در صورت موجود بودن می توانیم آن را برای شما ارسال نماییم.