بوی بد کولر گازی از چیست

بوی بد کولر گازی تجربه ی ناخوشایندی است که باعث بدبینی به نسبت کولر گازی می شود و شاید در نگاه اول حس کنیم کولر گازی خراب شده است و یا اینکه فکر کنیم لاشه ی حیوانی درون کولر گازی افتاده است،در ادامه این مقاله به بررسی علت بوی بد کولر گازی می پردازیم.

چگونه بوی بد کولر گازی را بزداییم؟

اگر کولر گازی شما بو میدهد، زمان آن رسیده که منبع بوی بد را پیدا و تمیز کنید. بوی بد کولر گازی غالباً از قارچ و کپک هایی که در اثر کنداسیون در کویل های سردکن یا تشتهای تخلیه‌ی مسدود، انباشته شده و یا از نشت سیستم ساطع میشود. حیوانات نیز میتوانند به داخل دستگاه راه پیدا کرده و در آنجا بمیرند و بوی واقعاً بدی را تولید کنند. قبل از تمیز کردن، باید هر دو احتمال را بررسی کنید. اگر از تهویه‌ی پنجره‌ای استفاده میکنید، تمیز کردن کمی آسانتر است.

مرحله ۱- کولر گازی را چک کنید

بسته به مدل و شکل تهویه، روپوش‌ها، سر یا پانل‌های دسترسی دستگاه را بردارید. با استفاده از چراغ قوه، داخل دستگاه را در جستجوی پیدا کردن علت احتمالی بو نگاه کنید. به دنبال حیوانات مرده ( موشها، خرگوشها، خفاشها، سنجابها و یا مارها)، گیاهان فاسد، کپک یا قارچ بگردید. اگر تهویه‌ی پنجره‌ای دارید، دستگاه را از کنار پنجره برداشته و روی زمین بگذارید. برداشتن پانل‌های دسترسی در یک تهویه‌ی پنجره‌ای به دلیل دشتن پیچ‌های بیشتر ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. برای نشان دادن اینکه کدام پیچ ها و چفتها در کدام یک از پانل‌ها قرار میگیرند، میتوانید یک نمودار رسم کنید.

مرحله ۲- واحد تهویه هوا را تمیز کنید

یک جفت دستکش لاتکس به دست کرده و هر گونه کثافات یا حیوانات مرده را که دستتان میرسد، از دستگاه بیرون بیاورید.  وقتی اینکار را در نهایت دقت انجام دادید، از پاک کننده‌ی کفی برای پاک کردن کویل‌ها استفاده کنید. بگذارید کف ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی کویلها بماند تا هرگونه چربی، کثافت و دوده را تجزیه کند. سپس کویل‌ها را با آب شسته و تا زمانی که آب تمیز از کویل‌ها بیرون بیاید، عمل شستن را ادامه دهید. در صورت لزوم، این فرایند را تکرار کنید.

مرحله ۳- لوله‌ی کندانس کولر گازی را با فشار آب تمیز کنید

لوله‌ی تخلیه‌ی کندانس دستگاه تهویه را پیدا کرده و سفیدکننده یا آب داغ، و یا سرکه سفید مقطر رقیق را -در صورتی که نمیخواهید از سفید کننده استفاده کنید- برای از بین بردن قارچ‌ها و کپکها با فشار از داخل آن رد کنید. بگذارید لوله خشک شود. قبل از نصب مجدد لوله، یک سه راهی تمیزکننده را برای تمیزکاری‌های آینده بدون نیاز به برداشتن لوله کندانس، نصب کنید. در دستگاههای تهویه‌ی پنجره‌ای، به جای لوله کندانس، تشت و سوراخ تخلیه تعبیه میگردد. در این دستگاهها نیز باید از تمیز بودن تشت و سوراخ اطمینان حاصل کرد. در صورت نیاز از یک مسواک کهنه استفاده کنید.

مرحله ۴- تشت تخلیه را تمیز کنید

تشت یا سینی تخلیه را برداشته و آن را بطور کامل با آب داغ و صابون تمیز کنید. برای اینکار میتوانید از محلول سفیدکننده‌ی رقیق یا سرکه مقطر سفید استفاده کنید. تشت را خشک کنید و آن را دوباره نصب کنید.

مرحله ۴- فیلتر را تعویض کنید 

تمام فیلترهای دستگاه را تعویض کنید. اگر فیلترهای دستگاه قابل استفاده‌ی مجدد استفاده هستند، با آب داغ و صابون آنها را تمیز کنید و با محلول سفیدکننده‌ی رقیق با نسبتهای ۱ به ۱۰ آب  و سفید کننده بشویید. قارچ و کپک را از فیلترهای کهنه بزدایید.

مرحله ۵- نتایج را چک کنید

بعد از تمیزکردن کولر گازی، آن را سر جای خود برگردانده و با چند بار بو کردن آن را تست کنید. اگر بو همچنان ادامه داشت، مشکل باید در کار داکت نهفته باشد.

 

نتیحه گیری :

بوی بد کولر گازی را بسیاری از افراد تجربه کرده اند و در  ۹۰ درصد با استفاده از توصیه های بالا مشکل حل می شود ولی باز هم اگر با اجرای موارد بالا بوی بد کولر گازی از بین نرفت می توانید از تجربه های دیگران و یا سوال از تعمیرکاران باتجربه در این زمینه بهره ببرید.

شما می توانید تجربه های خود را در قسمت نظرات سایت با ما در میان بگذارید.

اگر قصد خرید کولر را دارید می توانید مطلب راهنمای خرید کولر گازی را مشاهد نمایید.

پیشنهاد می شود مقاله زیر را هم در مورد نحوه ی شستشوی کولر گازی مطالعه نمایید.

خرید کولر گازی از بانه با قیمت مناسب

خرید کولر گازی اجنرال در بانه

کولر گازی بانه ای

دیدگاه‌ها (0)

*
*