فرآیند تمیز کردن ماشین لباسشویی

با توجه به رطوبت موجود در تمامی مراحل شستن لباس ها در ماشــین های لباسشویی انتظار می رود که منشأ خوبی برای رشد میکروب ها و باکتری ها باشد و باعث شود شرایطی غیربهداشتی به وجود آید. با توجه به این موارد و برای اطمینان از تمیزی کامل لباس ها لازم است ماشین لباسشویی را گهگاهی تمیز کرد. میزان تمیز کردن ماشین لباسشویی بسته به زمان استفاده و نوع البسه شما می تواند تغییر کند، اما در هر صورت لازم و ضروری است.

تمیز کردن ماشین لباسشویی

تمیز کردن جعبه مخصوص

جعبه مخصوص مواد شوینده مکانی است که در تمیز کردن ماشین لباسشویی باید در نظر گرفته شود. این قسمت معمولا قابلیت جداکردن را دارد و می توان بوسیله یک مسواک به همراه یک ماده شوینده آن را تمیز کرد.

شستن فیلتر در فرآیند تمیز کردن ماشین لباسشویی

فیلتر ماشین لباسشویی یکی دیگر از فضاهای غیر بهداشتی است که در فرآیند تمیز کردن ماشین لباسشویی باید مدنظر قرار گیرد. با خارج کردن این قسمت می توان با یک مسواک آن را تمیز کرد. توجه داشته باشید محل قرارگیری فیلتر را نیز باید تمیز کنید.

تمیز کردن لاستیک

در ورودی ماشین لباسشویی دارای یک لاستیک عایق است که معمولا مرطوب بوده و لازم است در فرآیند تمیز کردن ماشین لباسشویی در نظر گرفته شود. با توجه به اینکه این قسمت می تواند منبع جذب میکروب باشد و رطوبت آن موجب ایجاد بوی بد ماشین لباسشویی شود، باید بعد از هر بار استفاده با یک حوله تمیز گردد و سپس خشک شود.

بهداشت محفظه بزرگ در فرآیند تمیز کردن ماشین لباسشویی

رطوبت موجود در محفظه فلزی و سوراخ های زیاد، محل مناسبی برای رشد میکروب ها است برای اطمینان از تمیزی کامل دستگاه و در نتیجه البسه شما باید این قسمت را در فرآیند تمیز کردن ماشین لباسشویی در نظر گرفت و یک دور کامل ماشین لباسشویی را به صورت خالی روشن کرد.

 

دیدگاه‌ها (0)

*
*