نکاتی برای استفاده از کولر گازی

در مقاله نکات مهم خرید کولر گازی و راهنمای خرید کولر گازی به بررسی نحوه خرید آن پرداختیم.نکاتی که در ادامه می آید برای استفاده از کولر گازی به عنوان یک وسیله مفید لازم است. استفاده کنندگان به طور گسترده این وسیله سودمند را برای راحتی و رفاه خود به کار می برند.

استفاده از کولر گازی

جریان برق در استفاده از کولر گازی

برای جلوگیری از افزایش فشار بر سیم برق مربوط به کولر گازی بهتر است فیوز برق را مستقیما به کولر گازی وصل کرد. این عمل باعث می شود جریان برق افزایش نیافته و سیم برق بیش از حد گرم نشود.

استفاده همزمان از چند کولر گازی

استفاده همزمان از تعدادی کولر گازی ممکن است باعث افزایش فشار برق شده و فیوز را قطع کند. اگر فضای مورد استفاده شما دارای چندین قسمت مختلف است، می توانید برای بخش های ویژه ای از منزل از کولر آبی استفاده کنید.

استفاده از کولر گازی و تنظیم درجه آن

استفاده مداوم از کولر گازی برای سرمایش بیش از حد منزل، موجب افزایش فشار برق شده و هزینه شما را افزایش می دهد. معمولا برای این مورد درجه کولر گازی را بر روی ۱۸ درجه تنظیم می کنند که میزان بالایی است. دمای مطلوب و مناسب با هدف کاهش مصرف برق حدود ۲۵ درجه می باشد.

مصرف برق برای استفاده از کولر گازی

در واقع کولرهای گازی انرژی بیشتری نسبت به کولرهای آبی مصرف می کنند. برای استفاده بهینه و مؤثر بر مصرف انرژی توجه به مواردی مانند محل نصب و تناسب ظرفیت کولر گازی با مساحت، دما و رطوبت فضای مورد استفاده ضروری است. استفاده از کولر گازی در مناطق که رطوبت بالایی دارد، سودمند است. در بقیه موارد بهتر است از کولر آبی استفاده شود.

انواع کولر گازی از نظر سرمایش و گرمایش

بعضی از کولر های گازی تنها دارای ویژگی سرمایشی هستند. اما نوع دیگر آن به عنوان بخاری نیز استفاده می شود و علاوه بر سرد کردن محیط در فصل تابستان می توان از ویژگی گرمایشی آن در فصل زمستان استفاده کرد.

دیدگاه‌ها (1)

*
*

    pingback ظرفیت کولر گازی -