قسمت های مختلف کولرهای گازی

بررسی قسمت های مختلف کولرهای گازی امری مهم است .کولر گازی یا اسپلیت یکی از وسایل ضروری برای خانواده ها محسوب می‌شود. کنترل دما، کنترل رطوبت و تصفیه هوا از ویژگی های مهم یک کولر گازی است. هر کولر گازی، دارای اجزای مختلفی است که هر یک برای انجام یک ویژگی خاص تعبیه شده است. ولی به طور کلی هر کولر گازی دارای دو قسمت الکتریکی و مکانیکی است که هر کدام از این بخش ها خود شامل اجزای دیگری است که آشنایی با آنها برای استفاده درست از کولر گازی لازم است.

برای آشنایی با قسمت های مختلف کولرهای گازی ادامه ی مطلب را با ما همراه باشید.

قسمت های مختلف کولرهای گازی

بخش الکتریکی

قسمت الکتریکی در یک کولر گازی از قسمت‌هایی نظیر دوشاخه، خازن ها، رله بار زیاد و راه انداز ترموستات، کمپرسور، خازن، کلید فن، کلید کولر و کنترل از راه دور تشکیل شده است.

بخش مکانیکی

از اجزای مکانیکی کولر گازی می‌توان به قطعاتی مانند رادیاتور، سینی زیر کولر، اوپراتور، پروانه اوپراتور ، لوله مویین و خروجی هوا اشاره کرد. در کمپرسور کولرهای گازی دو سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد، نوعی از این کمپرسورها از پیستون و میل لنگ ساخته شده و نوع دیگر آن فاقد میل لنگ و پیستون است به آنها دورانی می گویند. دو پروانه مورد استفاده در کولرهای گازی معمولا بر روی یک محور اصلی قرار گرفته که یک از آنها مکنده هوای مجرای خروجی است و هوا را به بیرون می راند و دیگری هوا را به داخل هدایت می کند.

کولر گازی و برچسپ انرژی

برچسب انرژی یکی از موارد کلیدی و معیار مصرف انرژی بیشتر وسایل خانگی از جمله کولر گازی است که الزامی برای تولید کنندگان محسوب می‌شود. برای رعایت استانداردهای تعیین شده استفاده از برچسب انرژی و یا برچسب کارآیی در اغلب کشورهای جهان استفاده می‌شود و خریدار را با میزان کارآیی وسایل خانگی مانند کولرهای گازی آشنا می کند. همچنین اطلاعات کلی و اختصاصی در مورد هر وسیله انرژی دیگری را در اختیار قرار می دهد. بخش های اولیه برچسب انرژی به ترتیب نمایانگر علامت تجاری سازنده، نام شرکت و مدل دستگاه و همچنین بخش حروف لاتین از A تا G که معرف درجه کارایی دستگاه می باشد. حرف A نشانگر بیشترین بازدهی و G نشان دهنده کمترین میزان بازدهی کولر گازی است.

کولر گازی

مصرف کنندگان در هنگام خرید با توجه به رتبه کولر گازی می‌توانند از میزان کارآیی و بازدهی آن آگاهی یابند. بخش بعدی میزان مصرف بر اساس استاندارد ملی است. سایر موارد دیگر مربوط به اطلاعات اختصاصی در مورد هر یک از وسایل است.   میزان مصرف انرژی برای خانواده ها بسیار حیاتی بوده و بیشتر مصرف کنندگان به دنبال یک کولر گازی، با حداقل مصرف انرژی اما قابلیت و کارآیی بیشتر می باشند.

دیدگاه‌ها (1)

*
*