شناخت ماشین ظرفشویی

برای شناخت ماشین ظرفشویی، ابتدا باید ویژگی های آن را شناخت و سپس فرآیند شستشو را بررسی کرد. در یک ماشین ظرفشویی، قفسه اصلی برای گذاشتن ظروف، جزء قسمت های اصلی محسوب می‌شود. در فرآیند شستن ظرف ها ابتدا آنها را داخل ظرف اصلی قرار می دهیم و بعد از تنظیمات، دستگاه را روشن می کنیم. دستگاه به صورت خودکار ظرف ها را شسته و تمیز می کند. همه مراحل دیگر مانند پر و خالی کردن آب، کنترل فشار آب، استخراج آب کثیف، آبکشی و خشک کردن به صورت اتوماتیک توسط دستگاه انجام می شود. در ادامه برای شناخت ماشین ظرفشویی به بعضی از نکات و قسمت های مختلف اشاره می شود.

شناخت ماشین ظرفشویی

شناخت ماشین ظرفشویی و فرآیند شستشو

برای شناخت ماشین ظرفشویی باید به زمان تکمیل شستشو، برنامه های کنترل فرآیند توجه کرد. بازه زمانی در ماشین ظرفشویی معمولا  ۷۶ دقیقه است که زمان معمولی بیشتر ماشین های ظرفشویی است که باید مدنظر قرار گیرد، اما بعضی از همین دستگاه های سریع در کمتر این زمان آن را انجام می دهند. آب مصرفی در ماشین های ظرفشویی معمولا حدود ۱۳ لیتر می باشد.

توجه به تنظیمات کنترلی دستگاه بر شناخت ماشین ظرفشویی مؤثر است. با استفاده از برنامه اقتصادی در بعضی از ماشین های ظرفشویی می‌توان از امکانات بیشتری استفاده کرد. مثلا می توان زمان آبگیری ماشین ظرفشویی را به نصف رساند. همچنین با استفاده از تنظیمات برنامه می‌توان آب، انرژی و زمان را به راحتی کنترل کرد.

توجه به ویژگی های آب سرد و گرم برای شناخت ماشین ظرفشویی

بعضی از ماشین های ظرفشویی دارای ویژگی شستشو با آب سرد هستند که معمولا برای شستن میوه و سبزی به کار می رود. اگرچه این ویژگی صرفا برای این کار نیست، ولی روش مناسبی برای شستن میوه و سبزی می باشد و بر فرآیند شناخت ماشین ظرفشویی مؤثر است. از طرف دیگر شست‌وشو با آب بسیار داغ به عنوان یکی از ویژگی های ماشین ظرفشویی است که به معنای استریلیزه‌کردن ظرف های شما است که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد.

فیلترینگ ماشین ظرفشویی

یکی از قسمت های کلیدی در تولید ماشین ظرفشویی فیلترینگ دستگاه است که مسئولیت آن تمیز کردن آب، از بین بردن چربی ها و لکه های روی ظرف ها است که با چرخش مداوم انجام می‌شود.

تمامی وسایل جانبی دیگر برای شناخت ماشین ظرفشویی

ماشین های ظرفشویی با برندهای مختلف و طراحی های گوناگون وجود دارد، که دارای قسمت های مختلفی هستند. برای شناخت ماشین ظرفشویی با این همه تنوع در بازار محصول باید تمامی قسمت های این دستگاه را در نظر گرفت. کنترلگرهای حسی و لمسی، بازوهای آبپاش، سنسورهای تنظیم میزان کثیفی آب، قفسه های قابل تنظیم، قفسه متحرک بالایی و فضاهای دندانه دار … دیگر قسمت های ماشین ظرفشویی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

نکته دیگری که برای شناخت ماشین ظرفشویی باید در نظر گرفته شود، توجه به کارت ضمانت این دستگاه می باشد. گارانتی یکساله شامل قطعات و تعمیرات در بیشتر ماشین های ظرفشویی دیده می شود. برخی از برندها هم گارانتی دو ساله و یا سه یا پنج ساله دارد.

 

 

 

 

دیدگاه‌ها (0)

*
*