تولید کولر گازی و ویژگی ها

با پیشرفت تکنولوژی و تغییرات سبک زندگی، برای حفظ سلامتی و افزایش رفاه، وسایل و ابزارهای مختلفی اختراع شد. پیگیری این هدف با تولید کولر گازی همراه با دستگاه های مختلف دیگر محقق شد.

در قرون گذشته برای سرد و گرم کردن از روش های سنتی استفاده می‌شد. اما با تحولات در فناوری و پیشرفت صنعت انواع مختلف کولرهای گازی، آبی و حتی خورشیدی به وجود آمد.

تولید کولر گازی

ایده های اولیه در تولید کولر گازی، هوای خنک مربوط به دوران باستان است، نی های خیس برای پوشاندن منازل و سرمای تبخیر آن، قنات و گردش هوا در چاه های آب و ساخت بادگیرهای سرمایشی که اولین بار در ایران انجام شد.

نخستین تحول در تولید کولر گازی

اولین تولید کولر گازی در اوایل قرن بیستم توسط مخترع آمریکایی ویلیس کریر بعد از تحقیقات فراوان با هدف کنترل رطوبت اتاق برای چاپخانه ها انجام شد. تولید کولر گازی با استقبال مصرف کنندگان زیادی روبرو شد و در منازل و اتومبیل‌ها و… مورد استفاده قرار گرفت.

کولر گازی و کولر آبی

کولر گازی، وسیله‌ی خنک کننده ای است که در فصل گرما جزء نیازهای ضروری خانوارها محسوب می‌شود. تولید کولر گازی با هدف تبدیل گاز به مایع و سپس به سرما انجام شد. کولر گازی با کولر آبی تفاوت‌های زیادی دارد. کولرهای گازی رطوبت را افزایش نمی‌دهند، و از دمای اتاق می‌کاهند و باعث تهویه هوا می‌شوند. این مهمترین تفاوت در تولید کولر گازی و آبی است. از این لحاظ کولر گازی برای یک مکان شرجی انتخاب بسیار خوبی است. از کولر گازی می‌توان به عنوان بخاری نیز استفاده کرد، ولی فرآیند کار کولر آبی یک طرفه است.

تولید کولر گازی با ویژگی های استاندارد

  • کنترل دما با تنظیم درجه حرارت محیط
  • تنظیم رطوبت مورد نیاز محیط
  • تصفیه هوا از گرد و غبار
  • قیمت، کیفیت و میزان مصرف انرژی در هنگام خرید کولر گازی
  • مصرف انرژی کمتر و کارآیی بیشتر

 

 

دیدگاه‌ها (0)

*
*