انواع ماشین لباسشویی

در همه‌ی انواع ماشین لباسشویی موجود در بازار یک روش مشابه برای شستشوی لباسها بکار می رود. قرار دادن لباس داخل ظرف اصلی ماشین لباسشویی و شستن بوسیله فشار آب با برخورد به الیاف‌های پارچه دوش کلی شستن است. چرخاندن لباس ها داخل غلطک‌های فلزی در انواع ماشین لباسشویی انجام می شود. این فرآیند الکترونیکی به صورت اتوماتیک انجام می شود. با استفاده از تنظیمات ماشین لباسشویی می توان برنامه ای با آب سرد یا گرم و یا ترکیبی از آن را مشخص کرد و زمان شستنو و آب کشی را تعیین کرد.

انواع ماشین لباسشویی

انواع ماشین لباسشویی

انواع ماشین لباسشویی می توان به مواردی از جمله یک مخزن برای شستشو (سطلی)، دوقلوی دارای دو مخزن (یکی برای شستشو و دیگری برای آب‌گیری و خشک‌کردن) و نوع آخر ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک که پس از قرار دادن لباس و تعیین برنامه، کلیهٔ مراحل آب‌گیری، شستشو، آب‌کشی و خشک‌کردن به صورت اتوماتیک انجام می دهد.

نکاتی در مورد انواع ماشین لباسشویی

بعضی از ماشین‌های لباس‌شویی سطلی برای گرم‌کردن آب از یک المنت استفاده می کنند. در عین حال در نوع دوقلو به جای المنت از نیروی گریز از مرکز برای گرم کردن و خشک کردن استفاده می شود. در ماشین‌های دوقولو تغییرجهت ماشین بوسیله دو تایمر انجام می‌ شود.

موتور در انواع ماشین لباسشویی

انواع ماشین لباسشویی دارای موتورهای آسنکرون، موتور دی‌سی یا اونیورسال است. موتورهای آسنکرون دارای دو سیم‌پیچ اصلی و فرعی و یک خازن راه انداز است. نکته موردنظر در مورد موتورهای دی‌سی این است که از زغال استفاده نمی شود. در موتورهای اونیورسال تنظیم سرعت با استفاده از کنترل ولتاژ انجام شده به همین علت در ماشین‌های لباس‌شویی اتوماتیک جدید از موتورهای یونیورسال پر سرعت بیشتر از موتورهای القایی استفاده می‌شود. نوع الکتروموتور در ماشین‌هایی که دارای پمپ تخلیهٔ آب هستند، از نوع موتور قطب چاکدار یا القایی می باشد.

خشک‌کن

استفاده از تهویه هوا بوسیله از فن و هیتر برای خشک کردن لباسها استفاده می شود. که میزان آن بوسیله حسگرها اندازه‌گیری شده و بعد از میزان خشکی مشخص شده دستگاه خاموش می شود.

دیدگاه‌ها (0)

*
*