شناخت کولر گازی

برای شناخت کولر گازی باید ویژگی های آن را بشناسیم و با اجزای آن بیشتر آشنا شویم. فرآیند عمل کولر گازی همانند یخچال فریزر است و با تبدیل گاز به مایع و سپس تبدیل آن به سرما عملکرد سرمایشی خود را انجام می دهد.

شناخت کولر گازی

شناخت کولر گازی با نگاهی به گذشته

توسعه تکنولوژی و پیشرفت علمی باعث شد انواع مختلف کولر گازی، آبی و حتی خورشیدی به وجود بیاید. اولین تلاش در این مسیر با هدف کنترل رطوبت انجام شد و در سال ۱۹۵۰ به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت.

شناخت کولر گازی و ویژگی های آن

این وسیله برای هوای شرجی بسیار مناسب است چرا که رطوبت را کاهش می‌دهد، از دمای اتاق می‌کاهد و باعث تهویه هوا می‌شود. این مزیت کولر گازی آن را از کولر آبی متمایز می کند. ویژگی گرمایشی در کولر گازی باعث می شود بتوان به عنوان بخاری از آن استفاده کرد. ویژگی های کلی کولرگازی کنترل دما، تنظیم رطوبت، تصفیه‌ی هوا و کنترل سرعت جریان هواست. با وجود تفاوت های فراوان بین کولرگازی و آبی، در بسیاری از موارد قیمت این دو وسیله تفاوت چندانی با هم ندارد.

بررسی تمامی اجزا برای شناخت کولر گازی

عواملی مانند محل نصب کولر گازی و پنجره های محل نصب، میزان استفاده در طول شبانه روز، توان گرمایشی و سرمایشی، نوع کمپرسور، برق مصرفی و توان مصرفی کولر گازی، میزان وزن و فضای اشغال شده توسط آن، و رده انرژی ویژه کولر گازی دیگر مواردی هستند که برای شناخت کولر گازی باید در نظر گرفت.

قسمت‌های الکتریکی و مکانیکی

کولر گازی در بخش الکتریکی خود دارای دوشاخه، خازن ها، ترموستات، کمپرسور، خازن و.. و در بخش مکانیکی شامل رادیاتور، سینی زیر کولر، اوپراتور، پروانه اوپراتور ، لوله مویین و… می باشد.

برچسپ انرژی

یکی از قسمت های اصلی در برچسپ انرژی، حروف لاتین از A تا G می‌باشد. حرف  Aبیشترین بازدهی و حرف G نشان دهنده کمترین میزان بازدهی است. با توجه به اهمیت میزان مصرف انرژی برای خانواده‌ها، بیشتر مصرف‌کنندگان به دنبال یک کولر گازی، با حداقل مصرف انرژی اما قابلیت و کارآیی بالا هستند که اهمیت میزان کیفیت اجزای کولر گازی و قطعات به کار رفته در آن را دوچندان می کند.

برای خرید کولر گازی از بانه می توانید با ما در تماس باشید تا شما را در زمینه انتخاب کولر گازی مناسب راهنمایی کنیم.

دیدگاه‌ها (0)

*
*