راهنمای استفاده از ماشین های ظرفشویی

در گذشته بیشتر خانواده ها به صورت دستی ظروف خود را می شستند، اما امروزه با ورود ماشین های ظرفشویی، نیازی به صرف زمان و آب برای ظروف نبوده و لازم است نکاتی در این مورد به عنوان راهنمای استفاده از ماشین های ظرفشویی بیان شود.

از طرف دیگر در دنیای جدید، مسئولیت ها و وظایف مختلفی بوجود آمده است. این موارد باعث شده که زمان کافی برای شستشوی ظرف ها به صورت سنتی وجود نداشته باشد. اهمیت بهداشت ظروف، سلامت افراد و صرفه جویی در مصرف آب و زمان همه و همه دلایلی منظقی برای استفاده از ماشین های ظرفشویی هستند.

راهنمای استفاده از ماشین های ظرفشویی و انواع آن

به عنوان راهنمای استفاده از ماشین های ظرفشویی لازم است انواع مختلف آن را شناخت. به طور کلی سه نوع ماشین ظرفشویی بیشتر از بقیه استفاده می شود و هر یک بسته به نوع نیاز مصرف کنندگان خریداری می شوند. سه نوع توکار، رومیزی و ایستاده که تفاوت اصلی آنها با یکدیگر،  ظرفیت شستشوی ظروف است.

راهنمای استفاده از ماشین های ظرفشویی جدید

در ماشین های ظرفشویی جدید قابلیت کنترل دمای آب وجود دارد که بسته به نوع ظروف و موارد ویژه می تواند تنظیم شود. دمای معمول شستشو ۵۵ درجه و در بعضی شرایط ۷۵ درجه سانتیگراد است.

یکی از قابلیت های ماشین های ظرفشویی جدید ویژگی تنظیمات شستشوی آن ها است. مثلا طبق یک برنامه از قبل تعیین شده می توان به صورت سریعتر از معمول ظروف زیادی را تمیز کرد.

استفاده از ظرفیت کامل و پر فضای دستگاه به عنوان یکی از موارد راهنمای استفاده از ماشین های ظرفشویی توصیه می شود. لازم است ظرفیت ماشین ظرفشویی به حداکثر میزان خود برسد، تا علاوه بر استفاده بهینه از زمان، میزان مصرف آب و برق نیز کاهش یابد.
در بعضی موارد، خانواده ها از بوی بد ماشین ظرف شویی شکایت می کنند، به عنوان راهنمای استفاده از ماشین های ظرفشویی باید گفت که این مشکل به دلیل رطوبت ایجاد می شود که با قرار دادن یک بوگیر و یا زغال حل خواهد شد.

بررسی فیلتر ماشین ظرفشویی به عنوان یکی از موارد راهنمای استفاده از ماشین های ظرفشویی ضروری است. لازم است که این قسمت را به طور مستمر تمیز کرد و در فاصله های زمانی مشخص یک فیلتر نو را جایگزین کرد. در بعضی از برندها این تعویض به صورت رایگان به عنوان خدمات بعد از فروش انجام می شود.

راهنمای استفاده از ماشین های ظرفشویی

دیدگاه‌ها (0)

*
*