انتخاب کولر گازی

انتخاب کولر گازی برای بیشتر مصرف کنندگان مسأله مهمی است. موارد زیادی وجود دارد که هنگام انتخاب کولر گازی باید در نظر گرفت. عدم انتخاب درست یک کولر گازی ممکن است شما را مجبور به تعویض آن در آینده کند.

کولر گازی نیز همانند یخچال، گاز را به مایع تبدیل کرده و مجددا به گاز تبدیل می کند و با تولید سرما دمای محیط را به اعتدال می رساند و علاوه بر این وظیفه می تواند رطوبت محیط را نیز کاهش دهد.

موارد موردنظر هنگام انتخاب کولر گازی

فضای بزرگ برای یک کولر گازی به معنی فشار بیشتر به موتور آن است. بنابراین لازم است برای هر نوع فضایی نوعی از کولر گازی انتخاب شود. در واقع میزان توان و سرمایی که کولر گازی می تواند تولید کند، در انتخاب کولر گازی مؤثر است. این میزان سرما با معیاری به نام BTU مشخص می شود. جدول زیر می تواند تا حدودی در انتخاب کولر گازی مناسب به شما کمک کند.

مساحت تقریبی سرمادهی مورد نیاز
۳۶ متر مربع ۶۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ بی تی یو
۷۰ متر مربع ۱۰۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ بی تی یو
از ۷۵ متر مربع به بالا ۱۶۰۰۰ تا ۲۸۰۰۰ بی تی یو

انتخاب کولر گازی با توجه به انواع مختلف

کولر گازی پنجره ای، اسپلیت و پرتابل سه نوع معمول کولر های گازی هستند که هر کدام برای شرایط ویژه ای مناسب است. برای مدل پنجره ای باید فضای پنجره ای شکلی وجود داشته باشد. با وجود قیمت پایین نسبت به بقیه توان سرمایشی کمتری دارد، صدای زیادی ایجاد کرده و تنوع آن نسبت به بقیه مدل ها کمتر است.

انتخاب کولر گازی

کولر گازی اسپلیت دارای دو بخش داخلی و خارجی است. پنل داخلی این کولر گازی از یک  سیستم کنترلی به همراه رادیاتور و فن تشکیل شده است و بخش بیرونی آن شامل کمپرسور و بخش کنترلی است. صدای ایجاد شده توسط کولر گازی برای بیشتر خانواده ها مهم است که در این مدل این ویژگی رعایت شده است.

استفاده از اسپلیت های چند پنلی در فضاهای باز و یزرگ چند بخشی بسیار مناسب است. در صورت عدم امکان استفاده از چند پنل، می توان از کولر های گازی ایستاده و بدون نیاز به نصب دیواری استفاده کرد

موارد کلی که باید هنگام انتخاب کولر گازی در نظر گرفت.

مواردی مانند محل قرارگیری ساختمان، میزان تابش آفتاب، شرایط آب و هوایی محیط، جنس و میزان عایق بندی ساختمان، تعداد افراد منزل و میزان وسایل گرمازایی که در آن فضا استفاده می شود… می تواند در نوع انتخاب کولر گازی مؤثر باشد.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد برای انتخاب بهتر کولر گازی می توانید مقاله انتخاب کولر گازی مناسب و راهنمای خرید را مطالعه بفرمائید.

اگر قصد خرید کولرگازی از بانه را دارید می توانید برای مشاوره رایگان در این زمینه با ما در تماس باشید با کمال میل شما را در زمینه انتخاب بهترین کولر گازی یاری می نمائیم.

دیدگاه‌ها (0)

*
*