اجزای ماشین های ظرفشویی

ماشین های ظرفشویی موجود در بازار دارای سه شکل و ساختار مختلف هستند که به صورت کلی تنها در ظرفیت و حجم ظروف مورد شستشو تفاوت دارند. ماشین های ظرفشویی توکار را معمولا در زیر ظرفشویی نصب می کنند و نوع رومیزی آن به راحتی جا به جا می شود و روی کابینت نصب می شود.

ماشین های ظرفشویی

قسمت های مختلف ماشین های ظرفشویی

سینک یا محفظه اصلی قرارگیری ظروف، قفسه های انعطاف پذیر و سینک های قابل کنترل، لوله های ورودی و خروجی آب، اهرم های آبپاش، سیستم گرمایشی درونی برای داغ کردن آب، تیوب های فولادی، اسکرین های کنترلی برای تنظیم چگونگی شستشوی ظروف، قسمتی برای جمع آوری پس مانده غذاها و…

نکاتی برای استفاده از اجزای مختلف ماشین ظرفشویی

هنگامی که تعداد لباس ها کم بوده و در عین حال برای شستن آنها عجله دارید می توانید از سیستم شستشوی سریع تعبیه شده در ماشین های ظرفشویی استفاده کنید همچنین برای خشک کردن سریع البسه می توانید، سیستم های گرمایشی پر حرارت را به کار ببرید.

برای تنظیم ماشین ظرفشویی که در یک زمان مشخص روشن یا خاموش شود، می توان از تنظیمات مورد نظر استفاده کرد. این روش موجب صرفه جویی در زمان و انرژی در ساعات پیک مصرف می شود.

اجزای مربوط به سنسورهای پیشرفته نیز برای تشخیص درجه کثیفی ظروف استفاده می شود با این تکنولوژی می توان میزان آب موردنیاز برای شستشو را اندازه گیری کرد.

در ماشین های ظرفشویی جدید به جای تیوب پلاستیکی از فولادی استفاده می شود که موجب کاهش صدا و انرژی مصرفی شده و مقاومت بیشتری ایجاد می کنند. امروزه دیگر نیازی به تمیزکردن اولیه ظروف به صورت دستی نیست بلکه ماشین ظرفشویی اینکار را با استفاده از سیستم آب داغ خود انجام داده و پس مانده های غذا را که به ظروف چسپیده است تمیز می کنند. پیشنهاد می شود حتما از ظرفیت کامل و پر ماشین های ظرفشویی استفاده کنید تا در مصرف انرژی، آب و برق صرفه جویی شود. توجه کنید که برای از بین بردن بوی بد ماشین های ظرفشویی می توان از یک بوگیر و یا زغال استفاده کرد.

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها (0)

*
*